Macam mana aku boleh ada Facebook?

Monday, May 16, 2011

Hello guys, sudah sekian lama nya aku menulis blog. Almaklum la, idea tak masuk macam dulu. Time dulu tak belajar and tak kerja boleh la blogging sampai pitam, sekarang aku dah masuk belajar, susah nak curik masa untuk blog ni. Haha !! Korang pe cerita? Ya i know, Osama Bin Laden mati dibunuh beberapa minggu lepas, tak tahu lamianya propaganda ataupun benar. Yang penting, aku disini bukan untuk bercerita tentang kematian Osama Bin Laden, tetapi untuk menceritakan bagaimana aku boleh ada akaun Facebook. Kau orang nak tahu macam mana aku boleh ada akaun Facebook? Time tu korang kecik lagi FB pun tak famous lagi. Hahaha nak tahu? Jum kita kembali ke zaman 2008. Hahaha !!

Segala galanya bermula dengan permainan online Habbo.com, pada waktu itu, selain Myspace, aku selalu pergi kat website ni, social network jugak cuma Habbo ni guna avatar sebagai profil. Memang cool gila, aku addicted gila kat Habbo ni. Myspace biasa je korang ada Myspace korang tahu la function dia macam mana kan? Friends aku kat MS sampai beribu , masa ada MS, aku sosial la jugak, add sana add sini, kenal pun tak. Hahaha !! Kat Habbo ni, part paling best ialah kita boleh berjumpa dengan player player dari seluruh pelusuk dunia. Imagine that , bitches, LOL joke. So, aku terjumpa la satu perempuan ni, asal nya dari Indonesia tetapi menetap di Putrajaya, Malaysia.Nama dia Afifah @#$%&*$ @#%$. (Sorry i used your real name in my blog)

Aku rapat gila dengan dia,dia kenalkan aku dengan kawan kawan Indonesia dia, ajar aku cakap bahasa Indonesia, memang best la waktu itu, kitorang share Emel MSN dan chat ramai ramai. Diorang friendly la, aku suka diorang. Then suddenly, diorang suruh aku buat akaun Facebook. Mula mula aku fikir, "Apa kejadah Facebook ni, menatang apa? nama virus ke kan?" Haha, aku suruh la member aku buatkan. Then satu hari tu, aku ajak si Afifah tu chatting, lama lama kitorang jadi rapat. Dia cakap dia dah malas nak on Habbo, sebab nk concentrate kat peperiksaan. Aku pun sedih la, takkan dia tak tahu yang aku suka dia kot. Then dia cakap suh kerapkan diri online Facebook. Aku macam OMG , dia pun suka aku ke?

Aku pun login la Facebook menggunakan akaun yang telah pun dibuat oleh member aku. Fuhh !! Berbeza gila dengan Myspace, FB lebih utamakan kelainan dan keistimewaan. Layout FB kemas dan teratur, tak boleh menggunakan CSS untuk edit background. Aku pun try la guna, almaklum la, first time. Aku tengok, member aku sorang ni da add beberapa rakan Afifah ni, rasanye budak budak Putrajaya kot sebab Afifah dulu sekolah kat Persint9 sebelum dia pindah Subang. Then kembali ke tanah air dia. Aku pun chatting, share gamba bagai, status2 aku tak tahun function "Wall" aku tulis jela status aku kat Wall orang, akibatnya, ramai orang delete aku. Hahaha !!

Semenjak dari itu, aku ketagih dengan Facebook, lagi lagi dengan kedatangan Farmville. Aduh, tak boleh berhenti main. Myspace aku dah jarang online. Habbo pun sama. Aku dah lost contact dengan Afifah, then aku deactivate FB aku sebab peperiksaan akhir tahun. Bila aku activate balik je, beberapa friends je yang tinggal. Masa itu awal 2009, aku bukak balik FB aku yang dah berhabuk ni. Aku dah bosan guna Facebook so aku buang semua2 gambar aku then kasi kawan aku gune. Apa dia buat dengan FB aku pun tak tahu.

Dalam bulan Jun, aku nak guna Facebook balik sebab kawan aku dari Jepun suh buat FB, senang sikit nak contact. So aku claim la balik FB ni dari kawan aku, Fuhh, ramai awek dalam ni, kebanyakkannya budak Putrajaya Presint 9. Member aku sorang ni sangkut kat sorang awek ni form 3, duduk Putrajaya la, nama dia Heliana (nama singkat,nama panjang susah nak sebut) tapi member aku ni kecut nak express feeling dia. Hahaha! Aku pun ada la jugak kenal beberapa orang dalam Facebook ni yang aku berkenan dan akhirnya sampai kitorang kapel. Alhamdulillah, dah nak setahun kapel, tapi bulan 10 tahun lepas clash. >,<

Well, itu saja yang aku nak kongsi. Kepada budak budak Putrajaya Presint 9, kalau korang nak tahu macam mana aku leh ada ramai mutual friends dengan Presint korang, Hah ini la sebabnya, kawan aku si Afifah ni dulu sekolah korang, aku add dia, kawan aku add kawan dia, lama lama ramai la mutual friends aku dengan korang. Haha !! BTW, gamba aku kat atas tu sebenarnya ada makna. Yang belah kanan tu , gamba first time aku buat jadi Default Picture dan yang sebelah kiri tu gamba latest Default Picture aku kat Facebook. Well, takde kelainan bukan? Hahaha !! Muka babyface aku tak berubah rubah lagi sejak dari dulu. Moakakakakakakakakakaka !!

P/S : sebenarnya aku ada suka kat seorang perempuan ni, tapi aku tak buka langkah lagi. Ada suggestions? 

5 Shout Outs:

Fais Tahir said...

WAKAKAKAKAKAKAKA !!!!!!

LuQmanUl said...

aku ingt lg mse ko g cc men habbo je keje dgn lan...wakaka

Pae said...

masa form4 aku syahir dgn alan slalu la pi cc maen game Habbo smpai sanggup hack Sulake, wakaka !! sekarang da besar game tu pun jarang main.

miszeyla92 said...

pndai nye dye wt karangan..upe'y mrate2 ade mmber ea??bgos la :)

Pae said...

Haha main game online biasa lah ada ramai kawan dari seluruh dunia ;]