Impian

Tuesday, December 7, 2010

Sejak kebelakangan ini, aku terlalu asyik dengan filem filem Jepun. Ini semua salah membe aku , Badrul. Dia letak gamba Maki Horikita kat Facebook dia justeru membuatkan aku kembali ke nostalgia meminati Jepun ini. Meh aku nak cerita pengalaman aku tentang meminati Jepun.

Aku start minat Jepun time aku form 2, well secara jujurnya aku bermula dgn membaca komik Jepun iaitu "Detective Conan , Eyeshield 21, Death Note,dan macam macam lagi la. Keinginan aku untuk mengetahui tentang budaya Jepun membuak buak.Selepas itu aku start tengok filem Jepun, kadang kadang tgok filem Maria Ozawa, (if you know what i mean). Bila dah masuk form3, aku belajar Sejarah tentang budaya Jepun menjajah Tanah Melayu. Time tu aku sangat berharap kalau la Jepun tak mengaku kalah and terus menjajah Tanah Melayu,mesti Malaysia dah jadi Jepun, Damn !! Kenapa kau surrender?!?!

Time aku form 4, aku dah berhasrat nak tinggal di Jepun suatu hari nanti, mengahwini seorang gadis Jepun yang comel dan mempunyai kehidupan yang ringkas tetapi bahagia.Ye, aku tau angan angan aku besar,tapi apa salahnya? Korang pun mesti ada angan angan nak tinggal kt luar negara bukan?

Aku ada jugak bercadang nak join program AFS, iaitu program pertukaran pelajar. Tapi selepas itu aku terlalu fokus terhadap pelajaran dan membuatkan aku terlupa tentang angan angan aku untuk pergi ke Jepun, aku stop beli komik untuk menumpukan sepenuh perhatian kepada pelajaran aku, SPM around the corner bab Akhir form 5 tu , aku da mmg tiada keinginan untuk mengenali Jepun. Hmm, aku enjoy gila babi sampai akhir bulan April 2010. Selepas itu aku start minat Korea, dan bila aku nak amik program AFS, dah terlepas tarikh akhir.


Gamba kat atas tu sebenarnya gamba artis Jepun kesukaan aku iaitu Ryoko Hirosue.Haha first time tengok dia berlakon ialah time aku Form 4 , masa tu aku tengok cerita Wasabi. Lepas tengok je aku terus jatuh cinta dengan dia, Moakaka!! Dia cute siot, sumpah leleh wa cakap lu. Aku tak tahu umur sebenar dia berapa tapi yang aku tahu tinggi dia 1.61cm , kalau tak silap aku, B cup kot (evil laugh) Wow, aku nk jumpa dia and tangkap gamba bersama dia !!
 
Dan sekarang semenjak kawan aku si Badrul ni letak gamba Maki Horikita, aku kembali ke nostalgia Jepun. Fuhh, seriusnya aku rindu nostalgia ini. Ahh Bad,thanks sebab menyedarkan aku tentang perkara ini, akhirnya aku jumpa kembali angan angan aku. Tanpa kau, mungkin aku takde matlamat hidup. Wakaka.Selepas aku habis study Art & Design, aku akan sambung ijazah di Jepun, aku berharap aku bole survive hidup kat sana. Harap harap jumpa la jodoh aku kat sana. Amin . Thanks sebab baca cerita bodoh aku ini. HAHAHA.

5 Shout Outs:

Syaurah said...

aku doakn kau berjaya lah ye. haha

Farhan Amir said...

Hahaha, thanks, doakan ye, aku perlukannya, wakaka

Syaurah said...

welcome. amiin,. azam baru untk 2011 ye. bgos2..

Qina said...

Maria Ozawa? What the heck?! xP
HAHAHA xD
bytheway, detective conan? my favourite! xD

Farhan Amir said...

HAHAHA, tu parttime je xD