30/10/2010 Bukit Broga Expidition

Friday, November 12, 2010

Ye aku tahu, dah dua minggu berlalu, baru aku update blog aku.Bukan apa,
aku baru je dapat gambar dari kawan aku. Lepas aku dapat je, aku terus
update blog aku secepat mungkin.Banyak benda nak diceritakan nih. HAHA.

Pukul 3 pagi macam tu, baru sampai rumah Daus, HAHA, tunggu Apek kemas
kedai Sisha dia punya pasal, lambat la. Sampai rumah dia je, terus mandi dan
siap nak keluar balik. Online sekejap pastu baru gerak. Aku call Yaa, tapi tak
dengar suara dia sebab membe2 aku bising. Pehh, ada satu benda kelakar,
ada sorang Bangla ni,dia duk peluk tiang lampu isyarat pastu dia pndang satu
Banner UMNO, lawak syial, dia baca Banner tu sambil garu garu kepala,dah la
pkul 3 lebih. Aku tergelak gila gila, Aduyaii.

Pastu sampai kat Kajang, ada roadblock, FUCK !! Aku lupa bawak I.C Sial la !!
Negotiate dengan polis tu , lama lama lepas. Pehh, tunjuk M16 yang macam kt
Counter Strike tu bajet aku goyang la. Polis sorang ni, gertak nak campak aku
"masuk" dalam la. Hahaha, aku paham la cane korang beroperasi,sebenarnye
nak mintak rasuah, cakap jela, tak payah nak bagi klu kat aku. Aku paham.

Dah sampai kat kaki bukit, naik pelan2 la, dah la licin, sebab semalam malam
hujan renyai renyai, kalo tak pelan2 kang mau aku tersungkur masuk gaung.
Agak gelap la, nasib baik Daus lead, diikuti Afiq, Aku, Apek dan Firdaus Piau.
Gas aku dah nak habis time dah sampai kat puncak pertama, Serius penat !!!
Tapi view kat atas memang cantik. Ada kabus dihiasi lampu lampu jalanraya.
Gamba atas ni baru sampai, masih gelap. Muka semua penat, Daus masib bole
kaver macho plak, aku muka mcm apa je. Yang sebelah kanan tu, gamba time
tengah breakfast. Menu : Roti + Tuna/Tuna Chillies, Coco Crunch + Milk, dan
air mineral yang reverse osmosis punya. Memang kenyang wa cakap lu. HAHA

Lepas tu time nak turun, pehh memang jam, sebab awan da mendung so dah
expect nak hujan, ramai la patah balik, ada ah moi beratur depan aku smata
mata nak bergambar je, WTF,ketepi la lakhanat,dah la curam, kalo aku jatuh
macam mana?Pastu bila dah masuk kat hutan,hujan start turun.Frust gila aku
headphones kena air. Jalan jammed, ada ah moi berteduh, tapi aku cuci mata
kejap, sebab singlet ah moi tu kena air hujan en so..lalalalala ~ G-String bhai.
Gambar ni masa nak turun, yang sebelah kanan tu gamba aku tgh sarapan.
Nyum nyum. time tgh turun tu , serius licin. Aku hampir2 nak terjatuh. LOL.
Kaki aku cramp time tgah pegang tali, pehh syial, tangkap kaki aku gle sakit.
Aku rehat jap sambil rambut aku dibasahi hujan. Ececeh. Sampai kat kaki
bukit, lepak kejap nak keringkan baju. Aku bukak baju, pedulik apa badan
aku kering ke apa ke, aku da nekad xnak pakai baju basah, HAHA, so otw
balik tu bogel dalam kete, seluar pakai la. Aku tido dalam kete.Penat giler.

Sampai rumah Afiq je, aku mandi dan terus tido. Dalam pukul 12 mcm tu,aku
pegi KTM, jumpa Luqmanul Hakim. Kitorang nak pergi Charity Walk punya 
event. HAHA, Event tu aku cerita lagi awal dari post Bukit Broga. HAHAHA.


0 Shout Outs: