10 petunjuk yang menunjukkan blog anda membosankan

Saturday, November 20, 2010

Hah, bukan saja saja je tulis, kebelakangan ini saya rajin melawat forum forum blogger dari serata dunia.Kitorang ada membincangkan 10 benda yang menunjukkan blog kita bosan atau tidak. Meh kita tengok.

Komen mengatakan "Nice Posts"
Selalunya orang komen macam ni adalah semata mata nak meninggalkan link dorang kat blog kita. Kalau orang komen ikhlas, dia akan komen berdasarkan apa yang kita tulis kat post kita. Contohnya, saya menulis tentang Halloween Party saya, mereka akan komen tentang Halloween Party saya bukan sekadar "Blogwalking, Nice Posts, Visit Mine Back". Saya akui saya selalu tulis "Blogwalking" tapi saya memang baca setiap post yang saya lawat. Saya baca tapi saya tak tahu nak komen apa.

Followers/Subscribers yang sedikit 
Sifar,Lima, Dua Puluh followers. Nampak sangat blog anda membosankan.Saya hanya ada 20 followers kalau anda nak tahu. Justeru blog saya membosankan dan kadang kadang saya rasa tiada tujuan saya tulis post pasal 10 petunjuk ni. HAHAHA.

Statistik view yang sekata.
Semalam 5 views, hari ni 5 views, atau adakah anda sendiri yang refresh page blog anda?



Kurang link kepada anda.
Anda baca banyak blog, follow orang itu follow orang ini,tinggalkan komen tapi tiada orang link kepada anda / follow anda semula? Well, lumrah la tuh. Biasanya orang hanya nak follow yang bagus2 je. Kalau kita punya tak bagus, sape nak follow kan? Saya dah pernah kena macam tu.

Satu sidebar penuh ads.
Well, satu side untuk post satu lagi untuk widgets kan? Tapi kalo ads lagi banyak dari post, siapa nak baca? buat semak alam jela.

Popups.
Well, korang mesti malas kan kalo korang visit satu website, kuar popups suruh install itu install ini. Kadang kadang kuar popups suruh isi borang untuk peraduan itu ini. Well, kalo yang hati kering, dia akan terus klik pangkah, takde fikir dua kali nak melawat blog korang.

Music player / Youtube player yang play secara automatik.
OMG, someone please turn off that music?Wait , WTF, there's no Off Button. Nahh, i will just click x .Bye !! Selalunya macam ni la.

Widgets yang tak masuk akal.
Baca..baca..baca..baca..wow menariknya blog ni, nak follow la, ehh mana widget follow? scroll down..scroll down..scroll down.. widgets apa ni banyak2? aishh, malas lah nk scroll lagi .... x

Errors.
Tulis je URL Blog, kuar seperti kat bawah
  • 404
  • Blog has been removed
  • Only invited readers can bla..bla..bla..
  • Error establishing a database connection
kalau orang yang paling rajin pun akan tekan pangkah.


Kalau anda tak baca yang kesepuluh ni, maknanya blog saya bosan.
Mesti anda da tekan "back" awal awal sebelum sempat habis baca sampai bawah kan? HAHAHA It's oke, saya akui blog saya memang bosan. Tapi saya peduli apa.

0 Shout Outs: